Update - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Otaki, Nieuw Zeeland van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu

Update

Door: Tamara Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 November 2013 | Nieuw Zeeland, Otaki

Update.
Het onderwerp van de de vorige blog is alweer een maand geleden gebeurd en ik ben hier nu bijna 2 maanden. Tijd voor een update.
Toen ik Horse Sense (jenny dus) mailde een half jaar geleden, dacht ik dat ik vrijwilligerswerk zou gaan doen. Ik wist dat ik 300 euro per week moest betalen, dus dat klonk ergens krom.
Al vanaf de eerste dag werd duidelijk dat ik hier geen vrijwilligerswerk doe. Nee, het is 1 grote vakantie hier en dit is hoe mijn week er gemiddeld genomen uitziet:

Het enige wat ik dus betaal is deze 300 euro, zij betalen alles voor mij van dat geld, en nog veel meer.
Op maandag gaan we om 8:00 naar de stallen, dat is 1 km van het huis vandaan. Jenny heeft 2 jeeps, en de rode jeep is van mij. Deze mag ik gebruiken zo vaak als ik wil, dus meestal neem ik deze auto mee naar de stallen.
Dan gaan we rijden in de bergen, meestal samen met haar dochter, of we krijgen les in het weiland. Ik blijk echt een hele slechte paardrijdster te zijn. Ben heel veel verleerd in de afgelopen 15 jaar, en ik kon het blijkbaar al niet zo goed. Jenny is een paardrij instructrice en een hele goede. Heb nog nooit zo goed les gehad. Gemiddeld gezien krijg ik 6 uur les per week (omgerekend zou dat ter waarde zijn van 200 euro). Gemiddeld genomen rijden we 4 keer per week door de bergen. Dat zou ook ter waarde zijn van 200 euro.
Normaal gesproken zouden we op maandag paardentherapie doen, maar door omstandigheden hebben we nu even amper clienten. Dus na het paardrijden zijn we rond 12 uur ’s middags thuis. Tijd voor een dutje, lekker luieren met de pup Miss T. op mijn schoot, of ik rij naar de bibliotheek voor Wifi.

Op dinsdag hebben we 5 uur lang training, samen met Lisa, de andere andere stagiare, en met Jenny’s dochter. Hier leren we de fijne kneepjes van het vak paardentherapie en paardenverzorging. Ook krijgen we paardrijles of maken we een rit door de bergen.
In de middag is het luieren, wat bestaat uit niksen, rondcruisen, ergens uit eten, gaan zwemmen, noem maar op. Woensdag is het ook trainingsdag en ziet het programma er hetzelfde uit. In totaal trainen we 10 uur per week, dit ter waarde van 500 euro normaal gesproken, dus ik zit nu al op 900 euro.

Donderdag is onze vrije dag. Soms gaan we paard rijden, soms gaan we winkelen, soms doen we niks.
Op vrijdag geven we paardentherapie. Helaas hebben we tot nu maar 1 tot 2 clienten per dag. Ons doel is dus om op maandag 5 clienten te hebben, en op vrijdag 5. Dit begint gelukkig nu redelijk aan te trekken. Ik ben dus helaas net op het verkeerde moment aangekomen.
Op zaterdag gaan Jenny en ik meestal naar Wellington, zwemmen, uit eten en naar de film.
Met het onderdak wat ik krijg, ter waarde van 150 euro per week, het eten wat ze voor me maakt, ter waarde van 100 euro per week (eten is duur hier!!!) en alle uitjes die we doen (150 euro per week) zit ik op een bedrag van 1300 euro per week, en ik betaal dus 300. Ook zijn we ondertussen op een minivakantie in Gisborne geweest, kosten 700 euro.
Dus al met al betaal ik weinig, voor veel luieren, genieten, paardrijden, lessen, uitgaan.

Maar er komt dus geen geld binnen, dus zaterdag heb ik mijn eerste dienst als afwasser in een restaurant, iets wat ik vorig jaar in Australie ook gedaan heb en wat mij prima beviel. Ondertussen zoek ik naar banen als reisgids, paardentrektochtgids of hostel manager. Er komt wel eens wat voorbij, maar dan is het onbetaald of heb ik niet de juiste papieren. Ik wacht rustig af tot voorbij komt wat ik echt leuk vind.

En de rest van het plan? In januari (als ik nog geen baan heb) ga ik rondreizen voor een maandje en dan werken (of andersom). In mei/juni kom ik alweer terug naar Nederland, om te werken en iedereen weer te zien, om dan eind oktober weer terug naar NZ te komen. Dan heeft Jenny alles hier op de rit en kan ze mij een werkvisum verschaffen. We hebben geweldige plannen samen, en daarover later meer…
En verder? Het gaat dus heel goed met me. Ik heb 2 weken lang last gehad van heimwee, maar door bepaalde cognitieve oefeningen, die ik van Leander had gekregen, ben ik daar weer helemaal vanaf.
Tot zo ver de opsomming, volgende keer doe ik weer wat beter mijn best. Ik heb het te druk gehad met luieren in de 25 graden zon…

  • 27 November 2013 - 12:03

    Annette Vroomen:

    Hoi Mussie, zittend op een terras in Tenerife (santa cruz) jouw blog gelezen. Fijn dat het goed gaat en dat het meer op een vakantie lijkt. Toch weer terug naar NL voor een paar maanden? Dan wordt het tijd dat we eens wat schapenboeren gaan mobiliseren!
    Xxxxxxxx Paps en moeders

  • 27 November 2013 - 12:23

    Ria Van Gestel:

    ik sluit me helemaal, maar dan ook helemaal bij je Moeder aan.
    Maat ik ben heel blij dat het goed gaat.
    groetjes Oma en Opa natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Haagsche brabander, 34 jaar.Op en af op reis. Gestart 1 april 2012 in Koh Tao. Divemaster gedaan. Sinds juni in Australie. Onverwacht in maart terug naar Nederland. 1 oktober naar Nieuw Zeeland gegaan. Daar 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in een paardentherapie centrum. Rond gereisd. 2 jaar later weer terug gegaan en verder op vakantie naar de filipijnen.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 83372

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 15 April 2015

Vrijheid

Landen bezocht: