Arachnophobia - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu Arachnophobia - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu

Arachnophobia

Door: tamaravroomen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

12 April 2012 | Thailand, Koh Tao

We besluiten vroeg terug te gaan naar onze nieuwe long term stay kamer. Jaimee heeft nog steeds een kater van haar eerste avond werken in The Bar Next door en ik heb zojuist class from hell gehad (natuurkunde) dus we zijn kapot. Jaimee gaat naar de wc en komt bleekjes terug. “Ben je bang voor spinnen?”
De laatste tijd eigenlijk niet en vogelspinnen vind ik erg cool dus ik loop de badkamer in. Daar zit een behoorlijk grote bruine spin met 7 poten dus ik zeg dat dit geen spin is want die hebben 8 poten ;-) . Ik besluit hem te vangen maar dan zie ik de tros bananen die Jaimee gekocht heeft. “Uhm, is dit een bananenspin?” “Ja daar ben ik dus ook bang voor, die zijn fucking gifitg!”.
En hij is mij toch net iets te groot om zelf te vangen en ik heb niet het juiste materiaal ervoor. Ook zit hij op een irritante plek.

Op mijn telefoon gaan we googlen op bananenspinnen. We zien kleine miniatuur weergaves van spinnen. Ik druk per ongeluk op zo’n foto en hij verschijnt ineens fullscreen op mijn gsm. “äaaaaaaaiieeeeeehhhhh”. We schreeuwen het uit en springen op ons bed van angst en krijgen meteen de slappe lach. OMFG. Hoe “girly” kun je zijn, schrikken van een foto van een spin (behalve als je Miguel heet natuurlijk)
We besluiten om naar de bar te gaan en daar een stoere kerel te vinden die de spin moet wegjagen. Er zit een dronken aussie aan de bar en we zeggen dat hij een biertje krijgt als hij de spin weg jaagt. Dat laat hij zich geen twee keer zeggen en hij loopt mee. Hij pakt de doucheslang en richt de straal op de spin. Deze word eerst helemaal wild en dan gaat hij door het afvoerputje heen. Voor de zekerheid zetten we een emmer op het afvoerputje zodat de motherfucker er niet meer uit kan komen, mocht hij het overleefd hebben.
We krijgen weer de slappe lach. Nog geen 5 minuten later begint Jaimee weer te gillen omdat ze nog een spin ziet. Vooral door haar gegil schrik ik me dood en we springen op ons bed. We richten de zaklamp op deze spin en de ogen van de spin geven gewoon super scary licht. OMFG. Ik gooi er een boek op en de spin word geskwoesjt. We durven hem niet op te rapen.

Gisteren zijn we op zoek gegaan naar een long term stay room. Tropicana is te gek, maar veel te duur. Jaimee geeft de zoektocht in de hitte al snel op omdat ze op het strand wil liggen, maar ik, de survivor die ik ben, zoek verder. Na een uur zoeken en overal rondvragen (had ik echt vorige week nog moeite met vragen stellen!!!??) vind ik de perfect plek bij Baan Tao Bungalows. Schattige huisjes met een balkonnetje en koelkast voor 6000 Bath per maand en maar 3 min lopen van Buddah View. Perfect! Ik ben trots op mezelf dat ik dit zo snel gevonden en geregeld heb.
We krijgen 2 kamers te zien. Eentje met een twee persoons bed iets verder stijl de heuvel op en eentje met 2 single beds wat lager op de heuvel. Dat komt perfect uit, want Jaimee blijft 1 nacht bij mij slapen omdat ze de volgende dag een weekje haar vriendinnen gaat opzoeken dus we kiezen voor de 2 single beds room, ondanks dat ik nu achteraf gezien een goed gevoel had bij de eerste kamer en een slecht gevoel bij de tweede kamer…

Na de spinnen terror gaan we slapen en dat is vreselijk. Het matras voelt als een betonnen plaat en elk half uur word ik wakker omdat de kant waarop ik lig totaal gevoelloos geworden is omdat er geen bloed door stroomt. Ik heb dus een afgrijselijke nacht en word op een van de weinige vrije ochtend die ik heb om 7:30 wakker. Ik ga naar de WC en verschuif de emmer per ongeluk een beetje. Op dat moment komt de 7 potige spin met hoge snelheid uit het afvoerputje gerend en ik begin te gillen. Jaimee die op dat moment nog diep in slaap is, springt omhoog en gilt gezellig met mij mee. “It’s that motherfucking same spider again!”. Jaimee kijkt mij totaal verdwaasd en in angstig aan, de arme meid. Even later stapt ze uit bed en begint meteen weer hard te gillen. Ik schrik me kapot, gil gezellig met haar mee en we springen in doodsangst op mijn bed, terwijl ik niet eens weet wat er gebeurd! “Wat wat wat!!!”. Blijkt ze op de dode spin getrapt te hebben!!! Weer krijgen we de slappe lach.

Ondertussen durven we de badkamer niet meer in. Ik haat deze kamer, het bed is afgrijselijk en de kamer heeft overal gaten en kieren waar spinnen in kunnen komen, maar boven alles heeft deze kamer gewoon een bad vibe. Dat had hij gisteren al voor mijn gevoel maar hij had op dat moment meer voordelen dan de andere kamer die we gezien hadden, daarom kozen we voor deze. Maar nu weet ik 1 ding, ik wil niet in deze kamer blijven!

Ik besluit naar guesthouse P&N te gaan om te vragen of ze daar nog een long term stay hebben, maar helaas. Ik loop naar Big Fish en ook daar hebben ze voorlopig niks. Zal ik teruggaan naar het dure tropicana en wachten tot er ergens een long term stay vrij komt? Maar dat kan weken duren en dan geef ik veel te veel geld uit.
Ik ga een kwartier op een steen zitten om na te denken en ik bedenk 100 oplossingen maar geen 1 lijkt de juiste.
Dan bedenk ik me ineens, WTF, ik laat me toch niet door een ordinaire spin wegjagen. Ik ga nog fakking twee jaar op reis, door nog ergere spinnengebieden dan Thailand! Get yourself together!
Ik weet dat je hier makkelijk van kamer kan wisselen en vraag de sleutel van de andere kamer die we gisteren gezien heb. Ik loop naar binnen en voel mij meteen goed. Ik ga op bed liggen en deze is lekker groot en enorm zacht. De kamer is goed afgesloten, zonder kieren en gaten waar enge dieren in kunnen. Maar bovenal is de vibe van deze kamer gewoon ook zoveel beter.
Ik mag van kamer wisselen en maak Jaimee wakker en we verhuizen 10 meter omhoog. Ik ben weer helemaal blij en gelukkig.

Vandaag is het dag twee van de Dive Master Training. Ik leer steeds meer mensen kennen en iedereen is onwijs lief. De cursussen zijn allemaal fakking duur, maar als ik ook nog de Discovery Scuba Diving course doe, mag ik in Aussie toeristen duiken doen en daar voor betaald worden! Kost weer 250 euro extra maar in Aussie word je belachelijk goed betaald, en in NZ word je zelfs als Dive Master voor alles betaald! Dus dat geld verdien ik dus binnen no time terug met het meeste relaxte baantje ook. Ik heb al 3 dagen niet gedoken en ik snak ernaar, maar morgen heb ik mijn eerste fun night dive!
De theorie cursussen zijn afgrijselijk maar daarover later meer….

EDIT!!!!! Het was de 7 potige bananenspin!! AAAAH :http://nl.wikipedia.org/wiki/Bananenspin

  • 12 April 2012 - 08:23

    Theo.van.gestel.:

    spinnen vind ik het aller engste, maar jij zal er aan moeten wennen tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Haagsche brabander, 34 jaar.Op en af op reis. Gestart 1 april 2012 in Koh Tao. Divemaster gedaan. Sinds juni in Australie. Onverwacht in maart terug naar Nederland. 1 oktober naar Nieuw Zeeland gegaan. Daar 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in een paardentherapie centrum. Rond gereisd. 2 jaar later weer terug gegaan en verder op vakantie naar de filipijnen.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1968
Totaal aantal bezoekers 83458

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 15 April 2015

Vrijheid

Landen bezocht: