Lijstje - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu Lijstje - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu

Lijstje

Door: tamaravroomen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 April 2012 | Thailand, Koh Tao

Duik ergerinissen top 10
1 Als je gaat duiken doe je 2 duiken achter elkaar. Na je eerste duik doe je meestal je wetsuit uit. Daarna die je die weer aan, maar dat is koud en plakkerig. Ik haat dat gevoel!
2 Na je eerste duik moet je al je materiaal aansluiten op een andere tank. Enorm irritant.
3 Je gaat nooit zomaar de eerste de beste boot op. Je moet meestal eerst met al je materiaal over 3 andere boten heen klimmen wat eng is want je kan uitglijden.
4 Na een duik raak je uitgedroogd. Daarom wil je meteen plassen. Er is dan meestal een lange rij. En je moet natuurlijk je wetsuit uit doen, wat je wil voorkomen, zie 1.
5 Studeren, maken van examens en het inleveren van je huiswerk.
6 Vooral ’s morgens heb je zin in koffie. Maar je kan alleen maar heet water en oploskoffie krijgen. Ik mis de koffie van de grote markt!
7 Als je al je materiaal verzamelt voor je duik, moet je deze in een tas doen op een bepaalde volgorde. Dit past nooit meteen. Ik haat het inpakken voor de duik. Dit geld ook voor als je klaar bent met duiken.
8 Na het duiken moet je je materiaal wassen. Afgrijselijk irritant, al is het maar 1 minuut werk.
9 Na je duik voel je je helemaal plakkerig door het zoute water. Er is een douche, maar vaak doet ie het niet. Blijf je je de rest vd tijd plakkerig voelen
10 Soms moet je poepen op de boot. Dit mag alleen als de boot vaart. Maar wc papier is niet aanwezig. Los dat maar eens op….

Koh Tao ergernissen top 3 (er zijn er maar 3, wat een luxe probleem)
1. Muggen… 75 muggebulten op dit moment en ik word wakker van de jeuk
2. Internet. Er is gratis wifi bij bepaalde barretjes maar die doet het de helft van de tijd niet. Je kan ook wifi kopen, kost 2,50 voor 24 uur maar ook die doet het de helft van de tijd niet.
3. Luchtvochtigheid. Het heeft geen zin om kleren of bikini te drogen want droog word het niet.

Ik mis… top 5
1. De mensen die mij door en door kennen
2. Het barwerk op de grote markt. Ja erg he. Ben ik de komende maanden vrij van werk, wil ik liever gewoon achter de bar staan, iets te doen hebben.
3. Keuze uit al mijn kleren
4. De Pater, de mensen en het zingen
5. “sluitjes” na werk en daarna op de grote markt chillen.

Waar ik van hou:
1. Gevoel van gewichtloosheid tijdens duiken
2. Thai food, curry’s, kokos- watermeloen shakes
3. Schrijven van mijn blog
4. Reacties van mensen op facebook en op mijn blog
5. Met niemand rekening hoeven houden
6. ’s avonds ijs kopen en in mijn koelbox doen en dan wodka met nog iets drinken
7. Wakker worden om 6 uur ’s morgens en mij uitgerust voelen.
8. Herlezen van mijn blogs
9. Op mijn balkonnetje zitten
10. Het aandoen van mijn slippers iedere dag.

Ondertussen ben ik geslaagd voor mijn Advanced Diver. De wrakduik en buoyancy waren super. Elke dag word ik beter en beter.
De EHBO cursus gister was super saai. Daarna nog even in de bar gehangen en om 22u lag ik al op 1 oor. Vandaag is de Rescue Diver cursus gestart.
xxx

  • 06 April 2012 - 11:36

    Pa:

    Nou als dat alle ergenissen en ongemakken zijn waar je last van hebt, dan heb je het blijkbaar erg naar je zin en dat straal je ook uit. Eigenlijk een goede deal om voor de prijs van een paar ongemakken zo'n zorgeloos en happy leventje te kunnen leven.
    En die foto zou Buddha View op hun website moeten zetten. Goede reclame: "How happy can you be with Buddha View Diving in the Thai sea?"
    En als je het barwerk mist, dan zijn er, volgens mij op Koh Toa veel mogelijkheden. Maar eerst nog even genieten. Je bent er pas een dikke week en al zoveel meegemaakt. En duiken is inderdaad supergaaf. Als ik je verhalen lees moet ik vaak terugdenken aan de tijd dat ik bij de Bahamas ook een paar dagen gedoken heb midden op zee en tot 15 m diep ben geweest.
    Xxx

  • 06 April 2012 - 11:43

    Tamara Vroomen:

    Ja happy diver hahaha!

    Ik heb het net nagevraagd en alles in Thailand is hier zwart. Dus ik kan in elk barretje werken waar ik maar wil. Ik zit nu in een leuk barretje naast Buddha en daar heb ik het gevraagd. Je verdient niet veel natuurlijk en hier word amper fooi gegeven, maar ik ben bezig, geef niks uit en verdien wat. dus dat is cool. Ga het allemaal regelen als ik mijn Dive master begin...
    En pa, duiken is als fietsen, dat verleer je niet (geen idee of dat zo is, maar het klinkt leuk) dus wat let je om weer te gaan duiken?

  • 06 April 2012 - 12:32

    Pa:

    Ja ik zou het graag weer doen maar boven de 60 doen ze moeilijk als je geen padi brevet hebt ivm verzekeringen. De laatste keer dat ik gedoken heb was toen met Miguel in spanje. Jij was toen nog te klein en bleef met je moeder achter. Bij de laatste duik ging het niet helemaal goed. Ik verloor mijn flippers bij van de boot afspringen en moest ik met al dat lood om mijn middel blijven watertrappelen terwijl de instructeur 15 m naar beneden dook om mijn flippers op te halen. Dat duurde zeker 5 minuten. Ik was bekaf toen hij uiteindelijk terugkwam en de flippers weer aanhad. Echter ik bleef maar hijgen zodat dat tijdens het duiken de regulator steeds dicht sloeg als ik diep inademde waardoor ik geen lucht kreeg. Had ik nog nooit eerder meegemaakt. Toen onder water echt van regulator moeten wisselen met de instructeur wiens regulator blijkbaar iets strakker stond afgesteld. Toen heb ik mijn duim moeten gebruiken om te melden dat het niet goed ging en dat ik omhoog wilde. Naar het eiland toegezwommen en daar zeker 10 minuten op adem moeten komen. Nog wel even onder water gegaan, maar toen was de duiktijd voorbij. Ik merkte toen wel dat mijn conditie niet meer echt goed was. Sindsdien is het snorkelen boven een koraalrif dat 1-2m diep ligt met zo nu en dan even een metertje naar beneden duiken. Vind je eigenlijk alleen in de rode zee.

    Ik las dat je zo afhankelijk bent van wifi in barretjes etc. Maar je hebt toch je eigen wifi altijd bij je met je GSM. Die kon je toch ook instellen als wifi hotspot?

  • 06 April 2012 - 14:05

    Nonja:

    Jow Tamara!
    Gaat volgens mij wel zijn gangetje daaro! Je schrijft zoveel blogs en fb-shizzle dat ik het niet bij kan houden! Leuke foto overigens :)
    Vraag:
    1) Bestaan er knappe (originele) Thaise mannen?
    2) Oplossing voor poepen op de boot: pakje zakdoekjes en pakje wet-tissues?
    3) Wat is het tijdsverschil met Nl?

    liefs vanuit het pittoreske Tilburg

  • 07 April 2012 - 01:08

    Tamara:

    Oh pap, dat is echt een hele slechte duik geweest met een hele slechte instructeur. Lees al meteen 10 dingen die hij fout gedaan heeft (hoe cool is dat, dat ik dat weet!!!!). Erg jammer dat dit je laatste ervaring is, want duiken hoort lui en relaxt te zijn! Logisch dat je geen adem kon halen. Je hoeft geen top conditie te hebben voor duiken. De meeste instructeurs hier hebben een buikje hahaha. Ja verzekering kan moeilijk doen. misschien als jullie volgend jaar naar NZ komen, even tussenstop van 5 dagen in Thailand maken? Voor 250 heb je je Padi weer.
    Ik heb wifi op mijn gsm, maar als ik in mijn hutje wifi wil, moet ik of wifi kopen (2,50 per dag) of ik doe het snel even via mijn locale sim, en dan betaal je per byte. Dus als ik dat aansluit op mijn laptop, dan gaan de bytes wel heel erg snel en word het duur, en af en toe ff FB of whatsapp checken is via sim wel goedkoop.
    Maar gister nieuw barretje gevonden met goed werkende wifi, dus is helemaal goed gekomen....


  • 07 April 2012 - 01:15

    Tamara:

    Jippie een reactie van Son!!!! ja ik denk vooral omdat ik alleen reis wil ik zoveel mogelijk schrijven en met jullie delen hahaha. Vrijwel iedere dag een blog, maar er zal vast snel een moment komen dat ik daar helemaal geen tijd meer voor heb

    1) Nee, echt alle thaise mannen zijn lelijk! Ze zijn klein en hebben hoekige gezichten met in verhouding veel te kleine ogen. Het enige mooie is dat ze aanleg voor spieren hebben. Ze zijn wel klein en dun maar vaak erg gespierd op een mooie manier. De meeste vrouwen zijn ook lelijk...

    2) goeie oplossing, maar weet nu al dat ik vergeet die mee te nemen, laat staan mee de wc op te nemen als je heel nodig moet... Moet een nieuw ezelsbruggetje bedenken. Iets met ga je duiken, dan eerst poepen!

    3) I love my Baby Gshock horloge. Die heeft zowel NL tijd als Thai tijd. Het is nu 8:15 s' morgens en bij jullie is het 3:15. Ik ben 5 uur later dan jullie....

  • 07 April 2012 - 10:36

    Nonja:

    Ezelsbruggetje: "Leeg je buik voor de duik!" :D

  • 08 April 2012 - 03:16

    Tamara:

    WHahahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Haagsche brabander, 34 jaar.Op en af op reis. Gestart 1 april 2012 in Koh Tao. Divemaster gedaan. Sinds juni in Australie. Onverwacht in maart terug naar Nederland. 1 oktober naar Nieuw Zeeland gegaan. Daar 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in een paardentherapie centrum. Rond gereisd. 2 jaar later weer terug gegaan en verder op vakantie naar de filipijnen.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 83464

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 15 April 2015

Vrijheid

Landen bezocht: