Back in the game - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu Back in the game - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu

Back in the game

Door: tamaravroomen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

30 Mei 2012 | Thailand, Koh Tao

Na dagen van piekeren, weinig energie, moe, slapen, niks doen, uiteindelijk weer op het rechte pad. Want ik was verdwaald. Ik had een vriend uit Frankrijk gemaild en hij gaf mij het advies om van Koh Tao af te gaan, en dat voelde meteen goed.
Ik zou eigenlijk pas 11 juli gaan, maar dat leek nog zo lang weg, dat ik daardoor ongemotiveerd raakte. Het beeld van elke dag in de bar hangen en geen deadline voor mijn DMT maakte mij moedeloos.
De dag erna ben ik meteen alles gaan plannen. Ik zou een visa-run moeten doen 21 juni, maar dat zou alleen maar een hoop geld kosten voor 3 weken extra. Dus besloten om de 21e naar Sydney te gaan. Uitgerekend wat ik dan nog allemaal voor mijn DMT moet doen in welk tijdsbestek en dat gaf weer een doel.
Vandaag eindelijk dus weer productief geweest. Gister heel verstandig om 21:00 al naar huis gegaan, geen alcohol gekeken, en de video van Skills Circuit (hoe leg je alle duikoefeningen uit) zeven keer bekeken. Op tijd gaan slapen. Ik wilde 100 van 100 punten halen zodat ik van de course director een gratis bucket zou krijgen. Helaas waren er nog een paar schoonheidsfoutjes dus ik haalde 95 punten. Maar wel weet iets afgetekend, al ga ik hem toch nog opnieuw doen om 100 punten te halen. Sja, gratis alcohol….
Daarna equipment exchange gedaan. Op de bodem van het zwembad moet je je flippers, je BCD, en je masker omwisselen met je buddy, maar je mag maar 1 ademhaalapparaat gebruiken. Dus 2 keer ademhalen, en dan aan je buddy geven. Die haalt twee keer adem en geeft hem terug. Maar je moet terwijl je het apparaat niet hebt, bubbels uitblazen dus op een bepaald moment heb je geen adem meer over. Dat kan erg angstig zijn. Als je dan een te grote teug neemt, vlieg je omhoog maar je mag de oppervlakte niet halen. Een paar weken terug ging dit dus helemaal mis, maar vandaag ging het erg goed. Score: 4 van de 5 punten! Yes!
Daarna voor het eerst in mijn leven gaan skindiven. Dat is snorkelen en tot 10 meter diep duiken. In deze workshop leer je dus mensen hoe ze dat moeten doen. De eerste keer duiken lukte het maar 1 meter en het leek nergens op, en ik raakte bijna in paniek. Maar de 10e keer ging het perfect, dus ik ben erg trots op mezelf. Dus die workshop ook weer afgetekent.
Daarna de 800 meter snorkelen gedaan. Dit moet binnen 21 minuten en ik heb er 12 over gedaan, ik was maar een paar meter achter de jongens! En dat terwijl ik nog nooit gesnorkeld had! Ook een 4 van de 5 punten.
Morgen ga ik fundives assisteren dus die kan ik ook weer aftekenen.

Ik ben weer back in the game, in mijn element en weer helemaal blij!
Bedankt voor alle support en de schoppen onder mijn kont!
Xxx

  • 30 Mei 2012 - 10:57

    Moeders:

    Weer terug waar je vandaan kwam. Goed zo, regel ook je vlucht dan is het definitief voor zover je daarvan kunt spreken.
    Succes de komende weken.

  • 30 Mei 2012 - 11:01

    Tamara Vroomen:

    Ja dat ga ik vanavond doen. Ff voor de zekerheid checken wanneer mijn visum precies verloopt...

  • 30 Mei 2012 - 11:01

    Oma:

    Goed zo Tamaartje Volhouden he.

    Groetjes Oma

  • 30 Mei 2012 - 11:02

    Tamara Vroomen:

    Doe ik oma's

  • 30 Mei 2012 - 14:55

    Son:

    Woehoe! Super! Laat ik nou ook weer omhoog aan het klimmen zijn :) Maar een jammer iets, mijn kittens worden vanavond opgehaald... Dat wordt mijn lesje loslaten...
    Succes met aller regelen! x

  • 31 Mei 2012 - 12:17

    Mascha:

    meis,
    gelukkig ben je weer ok. Maar onthou 1 ding Heel Goed:
    Je bent op reis, dit geeft je de vrijheid om door te trekken, weg te gaan als je het ergens niet naar je zin hebt. En als dat betekent dat je bepaalde dingen niet gaat afmaken, who cares? Luister alleen naar wat je hart je ingeeft, dont care about the rest. En zeiken doen mensen toch wel, of lullen.
    Gewoon jezelf volgen, net als met de tattootjes.
    Good luck ben benieuwd naar wat je laat zetten

  • 31 Mei 2012 - 17:14

    Tamarara:

    Oh masch, thanx voor dit advies. die heb ik voor mn reis al eerder gehad maar hier gewoon niet aan gedacht! terwijl dat de oplossing was!! zo simpel!! dus die ga ik zeker onthouden als eerste ding voortaan!!! thanx! En ik laat de foto's van mijn tattoo;s zeker zien!!! x


  • 02 Juni 2012 - 08:16

    Annie:

    Tamara, dat heb jij weer goed voor elkaar.
    Jij komt er wel, altijd in moeilijke dagen denken,
    na regen komt er zonneschijn.
    Verder wens ik jou heel veel succes met de volgende stap.
    Groetjes Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Haagsche brabander, 34 jaar.Op en af op reis. Gestart 1 april 2012 in Koh Tao. Divemaster gedaan. Sinds juni in Australie. Onverwacht in maart terug naar Nederland. 1 oktober naar Nieuw Zeeland gegaan. Daar 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in een paardentherapie centrum. Rond gereisd. 2 jaar later weer terug gegaan en verder op vakantie naar de filipijnen.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 83281

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 15 April 2015

Vrijheid

Landen bezocht: