Just cruisin - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu Just cruisin - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Tamara Vroomen - WaarBenJij.nu

Just cruisin

Door: Tamara Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 December 2013 | Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

Nou mensen, ik cruise hem hard hiero (wat betekent dat alles makkelijk en relaxt is). Het werken verveelt nog lang niet. Ik zit top in mijn velletje en doe allemaal leuke dingen, of ik chill lekker op de bank. De backpackers zijn gezellig, op een idioot hier en daar na.
Wat gezellig is, is dat er iemand de komende maand in het hostel blijft die hier vrijwilligerswerk op het eiland doet, vallen zetten voor ratten en possums. Erg fijn om er een vriend bij te hebben. Als het goed is gaan we zondag kayakken op zee.

Het plan wat ik nu heb, is dat ik hier tot begin maart blijf. Ik heb een baantje weten te scoren in de lokale pub die ik ergens deze week start. Nog meer money om te gaan reizen!
Ik ben dus wederom een geluksvogel. 2 uurtjes per dag werken voor 80 dollar, en dan daarnaast nog wat uurtjes in de pub, gratis tours doen, mensen ontmoeten. Je hoort mij niet klagen.
Behalve dat mijn insomnia weer terug is. In Wellington werd het om 19:00 al donker, maar hier pas om 22:00. Dat is ineens een groot verschil dus mijn biologische klok is in de war.
Maar daar staat tegenover dat ik door dit serotonine overschot ook meer energie heb, dus ik overleef het wel.
Het andere plan is dat ik er ondertussen wel achter ben dat het heel koud kan zijn in NZ in de winter. Dus ik ga het jaar hier niet volmaken, no no no. Mijn doel is om de zomer na te jagen!
In maart ga ik 2 maanden reizen, dan de paardentherapie cursus doen en in mei kom ik weer terug naar Nederland. Lekker op de grote markt werken voor een half jaartje, mijn dierbare vrienden en familie zien, en dan eind oktober weer op reis.

Heb eens goed nagedacht wat ik allemaal nog wil doen in mijn leven, en dan denk ik toch weer aan dieren. Olifanten, apen, walvissen. Dus ik ga geld verdienen om met deze dieren vrijwilligerswerk te doen, in Indonesie bijvoorbeeld. Wellicht ondertussen ook nog 6 weken naar Texas om daar een stage te doen bij het paardentherapie centrum van “the horse boy”.

Ja, daar is het eindelijk, het gevoel van vrijheid wat ik vorig jaar zo probeerde na te streven. Ik kan doen en laten wat ik wil, wanneer ik wil, en ik ben gelukkig zo slim om altijd geld te hebben om te doen wat ik wil.
Deed gisteren een rekensommetje en in de 13 maanden in totaal dat ik nu op reis ben, heb ik voor 10.000 euro aan gratis dingen gedaan. Dat is toch wel mijn grootste kwaliteit als reiziger. Tegen die dingen aanlopen die mij op prachtige plekken brengen en mij gratis trips bieden.
Het schijnt hier prachtig duiken te zijn en genoeg locals met wie ik dat kan gaan doen. Hopelijk bevind ik mij binnenkort in het koude water!
Het reizigersbloed stroomt nu toch echt door mijn aderen en ik ben er nog lang niet klaar mee.
Maar dat zijn de plannen op dit moment. Heb de ervaring dat ze snel kunnen veranderen dus pin mij nergens op vast. Zo lang ik mij maar vrij voel!
Cheers to that!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Haagsche brabander, 34 jaar.Op en af op reis. Gestart 1 april 2012 in Koh Tao. Divemaster gedaan. Sinds juni in Australie. Onverwacht in maart terug naar Nederland. 1 oktober naar Nieuw Zeeland gegaan. Daar 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in een paardentherapie centrum. Rond gereisd. 2 jaar later weer terug gegaan en verder op vakantie naar de filipijnen.

Actief sinds 19 Feb. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 83245

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 15 April 2015

Vrijheid

Landen bezocht: